Gezonde school

De Savioschool vindt het belangrijk dat de kinderen zich bewust worden van een gezonde levensstijl.

• Wij organiseren lesactiviteiten rondom bewegen en gezond eten & drinken. ​
  • Wij hebben afspraken gemaakt over het eten en drinken op school. ​
  • Wij zorgen ervoor dat er tijdens een schooldag een goede balans is tussen zitten, staan en bewegen: een dynamische schooldag. ​

Aan het begin van ieder schooljaar evalueren we ons Gezonde school-beleid. ​

Onze missie

”Als leerling krijg ik in zowel de dagopbouw als de leeromgeving optimale mogelijkheden om te kunnen afwisselen tussen inspanning en ontspanning zoals dat bij mijn ontwikkelfase past, zodat ik met plezier op een comfortabele en vitale manier optimaal kan ontwikkelen en leren leren."​​​

Afspraken

Tussendoortje:

Op onze school nemen leerlingen dagelijks een gezond tussendoortje mee. Wij hebben voor u een 'gezonde tussendoortjes-poster' gemaakt.

Lunch:

Lekker gezond. De leerkrachten geven hierin ook het goede voorbeeld.

Drinken:

Op onze school drinken de leerlingen water, thee, suikervrije limonade of (karne)melk. Dat nemen we mee in een beker/fles/bidon. In elke klas is er kraanwater beschikbaar om bij te vullen. De bekers melk mogen in de koelkast worden gezet.

Trakteren:

Het uitgangspunt is om een gezonde traktatie te trakteren. Een traktatie kan soms ook ‘ongezond’ zijn, zolang het dan kleine porties zijn.

Bij een voedselallergie of speciaal dieet, graag melden bij de leerkacht.

Vragen?

Voor vragen en/of opmerkingen kunt u terecht bij de coördinator van de Savioschool, Judith Rutten. ​

Via deze interactieve infographic kunt u snel alle informatie terugvinden over ons Gezonde school-beleid. In het filmpje hieronder kunt u zien hoe de infographic eruit ziet.