Het beste onderwijs realiseren samen met onze leerlingen.

Brede School Hillegom officieël geopend!

26 april 2017

Brede School Hillegom officieël geopend

Donderdag 13 april was het zover! De officiële opening van Brede School Hillegom.

Sbo Savioschool, Daltonschool Hillegom en bso De Theepot namen in januari al hun intrek in het nieuwe gebouw aan de Prinses Irenelaan. Nu allen gewend zijn aan de nieuwe plek en het schoolplein af is, was het tijd voor een feestje.

De officiële opening

De gymzaal was de ontmoetingsplek voor leerlingen, familieleden, leerkrachten, buurtbewoners en andere genodigden. Hier spraken de directeuren en wethouder Fred van Trigt de aanwezigen toe. Allen zijn trots op de brede school, het team, de kinderen en de onderlinge samenwerking. Volgens de kinderen is het 'de mooiste school van de wereld'!

Samenwerking

De leerlingen stonden centraal tijdens de opening. Zij bonden - door hen zelfgemaakte - vlaggetjesslingers aan elkaar, het symbool voor de samenwerking en verbinding in de brede school. Het ‘brede school lied’ werd gezongen en een aantal kinderen prikten de ballonnen op het podium door. Waarna de school, onder luid applaus, dan écht geopend was!

Brede School Hillegom

Het nieuwe schoolgebouw is helemaal ingericht op Dalton-onderwijs en op samenwerking. De scholen en bso maken in één gebouw efficiënt gebruik van gemeenschappelijke ruimtes. De medewerkers delen onder andere één werk- en lunchruimte die uitnodigt tot ontmoeting en het uitwisselen van expertise.

Het gebouw

Het gebouw kenmerkt zich door veel licht en ruimte. Naast de groepslokalen is er in de bouw veel ruimte op de gangen gecreëerd. Hier werken leerlingen zelfstandig of in kleine groepjes aan diverse opdrachten. Verder is het gebouw voorzien van een apart handvaardigheidslokaal, grote kinderkeuken, aparte speelzaal/aula en een inpandige glijbaan met een gezellige zitkuil eronder.

Voor foto's van deze dag, klik hier! (Inloggen verplicht)

Nieuwsarchief