Wij willen vanuit wederzijdse betrokkenheid leerlingen helpen om zichzelf te kunnen zijn.

‘Juf’ Bernadette is met pensioen

17 januari 2023

Na 41 jaar hebben we net voor de kerstvakantie afscheid genomen van onze collega Bernadette van der Geest. Het team organiseerde een afscheidsfeestje en de leerlingen konden afscheid nemen tijdens de disco. Geniet van je welverdiende pensioen, Bernadette!

‘Praatjuf'

Bernadette is eigenlijk helemaal geen juf, maar de ‘praatjuf' zoals de leerlingen haar noemen. Bernadette was de logopediste op onze school. Maar liefst 41 jaar is Bernadette werkzaam geweest bij de Savioschool in Hillegom, ze is op haar 25ste gestart en nooit meer weggegaan! Het team is altijd heel hecht geweest en ook de sfeer op de Savioschool is heel goed, Bernadette vond het fijn om hier deel van uit te maken.

Wat doet een logopedist

Logopedisten houden zich bezig met allerlei stoornissen op het gebied van communicatie. Goed communiceren is een middel om contact te maken met andere mensen en om informatie uit te wisselen. Door communicatiestoornissen kunnen beperkingen optreden in het sociaal-emotioneel functioneren (contact maken en uiten/verwerken van gevoelens) en in het opnemen en verwerken van informatie met als mogelijk gevolg leerstoornissen.

Wat is het mooi om dan logopedisten ín school te hebben die vroegtijdig eventuele problemen kunnen signaleren en direct met de leerlingen aan de slag kunnen.

Afscheidsfeestje

In de week voor de kerstvakantie heeft ons team een afscheidsfeestje georganiseerd voor Bernadette. Op de Savioschool doen we dit altijd heel uitgebreid met een praatje, cabaret, ingestudeerde liedjes, etc. Bernadette heeft ter ere van haar afscheid zelf ook een mooie presentatie gemaakt met heel veel foto’s van alle mooie jaren op de Savioschool.

De leerlingen konden tijdens de disco afscheid nemen van Bernadette. ‘Juf’ Bernadette ging met 4 emmers vol bloemen naar huis: elke leerling heeft één bloem meegenomen voor haar afscheid zodat ze er zelf een mooi boeket van kon maken.

Nog niet helemaal klaar

Bernadette blijft na haar pensioen nog een aantal ochtenden werken in haar eigen praktijk. Dit heeft 2 redenen: Er is nog geen opvolger voor haar eigen praktijk, terwijl er (landelijk) wel lange wachtlijsten zijn. Én Bernadette vindt het werk nog veel te leuk om er nu al helemaal mee te stoppen.

We wensen Bernadette een heel fijn pensioen. En we hopen dat ze nog regelmatig een kopje koffie komt drinken.

Team Savioschool

Nieuwsarchief