Wij willen vanuit wederzijdse betrokkenheid leerlingen helpen om zichzelf te kunnen zijn.

Update coronavirus Savioschool

13 maart 2020

Beste ouder(s)/verzorger(s),

In de strijd tegen de verdere verspreiding van het coronavirus hebben premier Mark Rutte, Bruno Bruins en het RIVM gistermiddag extra maatregelen aangekondigd. Het kabinet doet daarbij een dringend beroep op de scholen om open te blijven.

Verantwoordelijkheid

Uiteraard proberen wij zo goed mogelijk aan deze oproep te voldoen. Dit doen we in het belang van onze leerlingen, maar ook vanuit onze maatschappelijke verantwoordelijkheid. We waarderen daarbij de inzet van al onze medewerkers om het onderwijs voor uw zoon of dochter zo goed mogelijk te blijven verzorgen.

Preventie

De hygiënemaatregelen blijven van kracht, net zoals de oproep om thuis te blijven als er klachten zijn van verkoudheid, hoesten en/of koorts. Dit geldt uiteraard ook voor onze eigen medewerkers.

Wat kunt u zelf doen om verspreiding van het virus te voorkomen?

• Was handen regelmatig
  • Hoest en nies in de binnenkant van de elleboog
  • Gebruik papieren zakdoekjes
  • Geen handen schudden

Het kan zijn dat docenten met klachten van verkoudheid, hoesten of koorts thuis moeten blijven, waardoor wij op zoek moeten naar vervanging. In dat geval geldt het reguliere beleid, waarbij wij naar een oplossing zoeken of maatregelen voorstellen. Mocht er geen vervanging of een andere oplossing voor handen zijn, dan zijn wij genoodzaakt om de afweging te maken of het onderwijs door kan gaan of dat groepen thuis moeten blijven. Wij zullen u als ouder hierover informeren.

Indien wij verkoudheidsklachten zoals neusverkoudheid en/of hoesten of koorts signaleren bij uw kind, zullen wij contact opnemen met de vraag uw kind op te halen. Wij rekenen in deze gevallen op uw medewerking.

De situatie verandert bijna dagelijks. Bovenstaande kan worden bijgesteld als de situatie binnen onze organisatie (of in Nederland) daarom vraagt. Daarom houden we de ontwikkelingen nauwgezet in de gaten, en houden we u zo goed mogelijk op de hoogte.

Met vriendelijke groet,

Namens de Savioschool,