Onderwijs op afstand op de Savioschool

Net als alle scholen in Nederland, is de Savioschool sinds maandag 16 maart gesloten om verdere verspreiding van het coronavirus te voorkomen.

Onze school is gesloten, maar ons onderwijs gaat gewoon door. Op afstand! Deze pagina gebruiken wij om u te informeren over ons onderwijs op afstand. Daarnaast delen we hier leuke berichten van en voor onze leerlingen, hun ouders en onze collega's. Die zijn er namelijk genoeg!

Heeft u als ouder iets leuks om te delen over deze bijzondere situatie? Geef het door aan de leraar van uw zoon of dochter! Het mag van alles zijn - van een verhaaltje tot een mooie uitspraak van uw kind, van een foto tot een filmpje. Wij zijn heel benieuwd!

16-04 | Steen, Papier, Schaar met meeste Mike

Meester Mike verzint de leukste beweeg spelletje. Vanaf deze week staat er iedere dag een leuk filmpje voor de kinderen klaar. Even lekker bewegen en lachen tussen de lessen door. Veel plezier allemaal!

15-04 | Graffiti tekeningen maken

Wat vindt u van deze pareltjes? Prachtig toch!

14-04 | Hieperdepiep Hoera!

De afgelopen weken waren een aantal kinderen van de Savioschool jarig. De Condors hebben dit online met elkaar gevierd. Wat een leuk idee.

09-04 | Filmpje Savioschool

Alle collega's van de Savioschool hebben voor alle lieve kinderen en ouders een mooi filmpje gemaakt. We missen jullie!

Druk op de afbeelding voor het filmpje:

Donderdag 9 april hebben alle leerkracht het filmpje gedeeld in de Google Classroom. We kregen erg veel lieve reacties van de kinderen en ouders. Bedankt!

08-04 | Condors zijn gestart met de tekenbingo

Na het grote succes van de leesbingo zijn de Condors nu ook van start gegaan met de tekenbingo. De tekening van Mike is erg mooi gelukt.

06-04 | We missen onze klasgenootjes

Nadat juf Lisette de Classroom had verlaten, bleven Bodhi en Douwe nog lekker even hangen. De twee jongens hebben een uur lang heerlijk kunnen kletsen over Pokemon. Wat een slimme oplossing om toch nog even samen te kunnen spelen.

03-04 | De Eksters ontpoppen zich tot ware kunstenaars.

Naast lezen, spelling, rekenen en taal is er ook aandacht voor de andere vakken. De groep van Meester Nick kreeg een leuke creatieve opdracht. En kijk wat een prachtige exemplaren!

01-04 | Lezen in een zelfgemaakte hut

Douwe leest in zijn zelfgemaakte hut. De hut heeft hij LIVE - in classroom- aan juf Lisette laten zien. Hij is prachtig!

31-03 | Rekenspeurtocht

Juf Marian verzorgde vandaag de opvang op school. Op de Savioschool zijn wij gek op bewegend leren en daarom was de rekenles vandaag net even iets anders. Een rekenspeurtocht.

31-03 |Juffen en meesters vergaderen nog steeds!

Ongeveer twee keer per week vergaderen de juffen en meesters met elkaar. Het vergaderen gebeurt nu ook on-line. We vergaderen nu regelmatig via de Hang-Out van Google Classroom, zodat de meesters en de juffen elkaar meteen handige tips kunnen geven.

31-03 | Leesbingo groep Condors

De Condors lezen met de leesbingo (lees op zoveel mogelijk verschillende plekken). Wat een geweldig leuke plekken hebben onze leerlingen gevonden en wat een leesplezier!

30-03 | Een kaartje voor leerlingen en ouders

Afgelopen vrijdag ontvingen al onze leerlingen en hun ouders een kaartje van ons. Waarom? Omdat wij jullie missen, dankbaar zijn voor jullie steun en ontzettend blij zijn met de manier waarop jullie meehelpen om ons onderwijs op afstand vorm te geven!

Tips en leuke ideeën voor thuis.

U zal overladen worden met goed bedoelde tips via e-mail, WhatsApp en social media. Wij hebben voor u een lijst gemaakt met tips en ideeën die u er makkelijk bij kunt pakken en succes garanderen. Altijd fijn om zo'n lijst te hebben op een moment dat de verveling toe slaat en we het even zat zijn om binnen te zitten.

vak: website: uitleg:
Dagritme nieuws dedagvandaag.nl

Lees het nieuws en ga er over in gesprek. Daarna kunnen jullie samen aan de slag gaan met de Tip voor Thuis.

lezen delubas.nl

Leuke tips voor het samenlezen met je kind, incl een voorbeeld verhaal dat je samen met je kind kunt lezen.

muziek website

zing-, muziek-, dans- en dramalessen. Zeer eenvoudig om te doen en een gegarandeerd succes.

lezen

YouTube#thuisblijvertjes

Iedere dag 4 nieuwe voorleesvideo's (leeftijd 2-4/ 4-6/ 6-8 en 8/10 jaar)

natuur

YouTube#meesterFreek

website

Iedere dag een leuke les, met een opdracht.

​sport instagram

iedere dag een leuke challange (onze meester Mike staat er zelf ook tussen)

​sport

YouTube#zappsport@HOME

In 15 minuten laten onder anderen Nathan Rutjes (voetballer) met zijn zoontje Lavezzi Rutjes en Roy Meyer (Olympisch Judoka & personal trainer) de kinderen flink bewegen. Iedere dag om 13.15 uur op NPO Zapp of terug te kijken via Youtube.

lezen website

Op deze website worden verhalen voorgelezen voor de onderbouw en de bovenbouw.

tekenen document

Tekenbingo, wie heeft er als eerst BINGO? Allemaal leuke opdrachten.

lezen website Een spannend verhaal in tien delen, elke dag geschreven én voorgelezen door een andere bekende kinderboekenschrijver. (gr 3 t/m 8)